Εκπαιδευτική Προσέγγιση

Το παιδαγωγικό πρόγραμμα του βρεφονηπιακού παιδικού σταθμού σχεδιάζεται και υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψιν την μοναδικότητα κάθε παιδιού , τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντά του, σεβόμενο την ατομική, κοινωνική, πολιτισμική διαφορετικότητα αυτού και της οικογένειας του. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Δραστηριότητες Προαγωγής Γνωστικών και Γλωσσικών δεξιοτήτων
  • Δραστηριότητες Ψυχοκινητικής Αγωγής και Αισθητηριακών δεξιοτήτων
  • Δραστηριότητες που στοχεύουν στην Συναισθηματική Ανάπτυξη
  • Δραστηριότητες Θεατρικού και συμβολικού παιχνιδιού, αφηγήσεων και αυτοσχεδιασμού , μουσικοκινητικής αγωγής.
  • Πρόγραμμα Διγλωσσίας (Αγγλική Γλώσσα)για την πρώιμη εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας μέσω παιχνιδιού.
  • Διατμηματικές δραστηριότητες για την γνωριμία και ανάπτυξη
  • ενδο-ομαδικών και δι-ομαδικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών όλων των τμημάτων.
  • Δραστηριότητες εξατομικευμένου προγράμματος προσαρμογής όπου οι γονείς και οι παιδαγωγοί ως υποστηρικτές και συνεργάτες των παιδιών τα στηρίζουμε από κοινού να εξοικειωθούν και να ενταχθούν στο νέο κοινωνικό περιβάλλον

Οι σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι, το πλούσιο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, καθώς και η χρήση βοηθητικών μέσων διδασκαλίας και

τεχνολογιών συμβάλλουν στην προώθηση της βιωματικής μάθησης και δημιουργικότητας των παιδιών.

Όλα τα αναλώσιμα υλικά (χαρτιά, χαρτόνια, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, νερομπογιές, πλαστελίνες, ψαλίδια, κόλλες, κ.α.) που θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους διατίθενται, εξ ολοκλήρου, από τη ΧΑΧΑΝΟΥΠΟΛΗ. Το παιδαγωγικό υλικό που υπάρχει σε κάθε τμήμα του Σταθμού επαρκεί πλήρως για την εκπαίδευση και την απασχόληση των παιδιών.

“Το παιδί αποτελείται από εκατό.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες, εκατό χέρια, εκατό σκέψεις,
εκατό τρόπους σκέψης, παιχνιδιού, ομιλίας.
εκατό πάντα εκατό τρόπους να ακούει, να θαυμάζει, να αγαπά.
Εκατό χαρές για να τραγουδά και να καταλαβαίνει.
Εκατό κόσμους να ανακαλύπτει.
Εκατό κόσμους να εφευρίσκει.
Εκατό κόσμους να ονειρεύεται.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες
(κι εκατό, εκατό, εκατό ακόμη).
Αλλά του κλέβουν τις ενενήντα εννιά.
Το σχολείο και ο πολιτισμός
διαχωρίζουν το κεφάλι από το σώμα.
Λένε στο παιδί:
να σκέφτεται χωρίς τα χέρια,
να τα καταφέρνει χωρίς το μυαλό,
να ακούει και να μη μιλάει,
να καταλαβαίνει χωρίς να χαίρεται,
να αγαπάει και να θαυμάζει μόνο το Πάσχα και τα Χριστούγεννα.
Λένε στο παιδί να ανακαλύψει έναν κόσμο που ήδη υπάρχει.
Κι από τις εκατό του κλέβουν τις ενενήντα εννιά.
Λένε στο παιδί ότι:
η εργασία και το παιχνίδι,
η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
η επιστήμη και η φαντασία,
ο ουρανός και η γη,
η λογική και το όνειρο,
είναι πράγματα που δεν ταιριάζουν.
Και έτσι λένε στο παιδί
ότι οι εκατό γλώσσες δεν υπάρχουν.
Το παιδί λέει:
“Αποκλείεται! Οι εκατό υπάρχουν!”

Loris Malaguzzi